Tunea Live-Rollespil - Evne oversigt


De almene evner:



Arrest: Med denne evne kan din karakter tage en anden spiller til fange i enten en fangekælder, med et reb, eller i håndjern. Du må på intet tidspunkt gå fra den tilfangetagende, og må ikke binde eller spærre personen inde rigtigt - personen skal kunne kommefri selv.
Krav: Robust (niveau 1)
Indlæringstid: 5 spillegange (i træk)
Særligt:
Alle by-vagter har denne evne


Bær person: Med denne evne kan din karakter bære, eller flytte en anden person - der af en eller anden grund ikke kan bevæge sig selv - fra et sted til et andet.
Krav: Nævekamp
Indlæringstid: 3 spillegange (i træk)
 Særligt: Intet


Ethåndsvåben: Denne evne gør at din karakter kan bære et våben der er længere end 40 cm, og går dig maks. til navlen. Der må ikke stikkes med våbenet af sikkerhedsmæssige årsager.
Krav: Nævekamp
Indlæringstid: 3 spillegange (i træk)
Særligt:
Alle i Krigerordenen starter med denne evne


Kniv: Med denne evne kan din karakter bære og bruge en kniv. Kniven må ikke være længere end 40 cm, og der må ikke stikkes med våbenet af sikkerhedsmæssige årsager.
Krav: Intet.
Indlæringstid: ingen
Særligt: Alle starter med denne evne


Læse: Med denne evne er din karakter i stand til at læse, og tælle til højst 5.
Krav: Kniv
Indlæringstid: 2 spillegange (i træk)
Særligt: Alle i Magikerstablen, og i De Lærdes Laug, starter med denne evne, og orker kan ikke lære den. Det tager dobbelt så lang tid for Gobliner at lære denne evne.


Mod: Denne evne gør din karakter emuen overfor Magien Frygt.
Krav: Ethåndsvåben
Indlæringstid: 4 spillegange (i træk)
Særligt:
Intet


Nævekamp: Med denne evne kan din karakter udkæmpe kampe, uden at bruge våben. Du kan starte en kamp med hvem som helst (også selvom de ikke har evnen nævekamp). Kampen bliver udkæmpet ved at I sammenligner jeres nævekampspoint. Den der har højst vinder, har i lige højt er der ingen vinder. Har man ikke evnen nævekamp, så er ens nævekampspoint det samme som ens KP. Hvis man der imod har evnen, så må man lægge 3 point til sit nævekampsniveau.
Hvis din karakter er såret (har mistet KP) når kampen udkæmpes, så skal disse trækkes fra nævekampspointene. Den der taber kampen falder bevidstløs om i 3 minutter.
Krav: Kniv
Indlæringstid: 3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Regne: Med denne evne kan din karakter tælle til mere end 5, og kan både regne plus-, minus-, gange- og divisionsstykker. Ligninger er heller intet problem.
Krav: Læse
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Alle i Tyveforeningen og Handelsorganisationen starter med denne evne, og orker kan ikke lære den. Det tager kun 2 spillegange for Gobliner at lære denne evne.


Robust (niveau 1): Med denne evne får din karakter +1 KP permanent.
Krav: Bærperson
Indlæringstid: 4 spillegange (i træk)
Særligt: intet


Robust (niveau 2): Med denne evne får din karakter +3 KP permanent.
Krav: Robust (niveau 1)
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt:
De tager dobbelt så lang tid for Elvere at lære denne evne.


Skjul (niveau 1): Med denne evne, kan din karakter skjule sine penge for lommetyve, og lig røvere der er i niveau 1 (deres forsøg på at stjæle fra dig mislykkes, men du opdager dem ikke).
Krav: Læse
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Skjul (niveau 2): Med denne evne, kan din karakter skjule sine penge for lommetyve, og lig røvere der er i niveau 2 (deres forsøg på at stjæle fra dig mislykkes, men du opdager dem ikke).
Krav: Skjul (niveau 1)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
Intet


Skjul (niveau 3): Med denne evne, kan din karakter skjule sine penge for lommetyve, og lig røvere der er i niveau 3 (deres forsøg på at stjæle fra dig mislykkes, men du opdager dem ikke).
Krav: Skjul (niveau 2)
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Skrive: Med denne evne kan din karakter skrive breve, kontrakter og meget mere.
Krav: Læse
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Orker kan ikke lære denne evne, og det tager dobbelt så lang tid for gobliner at lære denne evne.


Slangetunge: Med denne evne kan din karakter tale til en person, så han/hun bliver forvirret. Du skal snakke til en lyttende person i 30 sekunder, hvorefter du siger ”Slangetunge”. Personen vil nu blive forvirret i 10 sekunder (personen står bare og kigger ud i luften, for at prøve at forstå hvad der lige er sket).
Krav: Skjul (niveau 1)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Tyveforeningen: 


Bonk: Med denne evne er din karakter i stand til at slå en anden person bevidstløs med et enkelt slag. Du skal liste dig ind på personen, uden at han/hun opdager dig, og så skal du placere et markeret slag mod personens hoved (du skal kun lige snitte) samtidig med at du siger ”Bonk”. Personen falder nu bevidstlæs om i 3 minutter.
Krav: Lommetyveri (niveau 1)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Dirke Låse: Med denne evne kan din karakter dirke låse op til porte, døre og kister - bemærk at dette ikke gælder Kirkekister, fængsler og magiskelåse. Det tager 1 minut at dirke en lås op.
Når du stjæler, må du kun tage halvdelen af kistens penge. Hvis der er ulige antal, runder man op.
Krav: Ligtyveri (niveau 2)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Kvæle: Med denne evne kan din karakter kvæle andre spillere. Du skal lade som om du tager kvæler tag på personen i 30 sekunder (læg dine hænder på skulderne af ham/hende). Efter de 30 sekunder (hvor personen ikke er kommet fri) er personen død.
Krav: Bonk
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Ligtyveri (niveau 1): Med denne evne kan din karakter stjæle fra døde. Det tager dig 1 minut at gennemsøge liget. Når du stjæler, må du kun tage halvdelen af personens penge, og hvis der er ulige antal, runder man op. Hvis personen har en kiste på sig, kan du ikke stjæle fra den, og kisten må kun tages med, hvis det er en gyf. Du må kun stjæle in-game genstande, aldrig private!
Krav: Regne
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt: Alle gobliner starter med denne evne.

 

Ligtyveri (niveau 2): Med denne evne kan din karakter stjæle fra døde. Det tager dig 30 sekunder at gennemsøge liget. Når du stjæler, må du kun tage halvdelen af personens penge, og hvis der er ulige antal, runder man op. Hvis personen har en kiste på sig, kan du ikke stjæle fra den, og kisten må kun tages med, hvis det er en gyf. Du må kun stjæle in-game genstande, aldrig private!
Krav: Ligtyveri (niveau 1)
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt: Intet

 

Ligtyveri (niveau 1): Med denne evne kan din karakter stjæle fra døde. Det tager dig 10 sekunder at gennemsøge liget. Når du stjæler, må du kun tage halvdelen af personens penge, og hvis der er ulige antal, runder man op. Hvis personen har en kiste på sig, kan du ikke stjæle fra den, og kisten må kun tages med, hvis det er en gyf. Du må kun stjæle in-game genstande, aldrig private!
Krav: Ligtyveri (niveau 2)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Lommetyveri (niveau 1): Med denne evne kan din karakter stjæle fra tasker, punge og lignende (gælder ikke kister). Du skal placere en tøjklemme på den genstand du ønsker at stjæle fra. Derefter skal du opholde dig indenfor 1 meter af genstanden i 1 minut, hvis tøjklemmen stadig sidder på genstanden efter det minut, skal du sige lommetyveri, og må tage halvdelen af personens penge. Hvis der er ulige antal, runder man op. Du må kun stjæle in-game genstande, aldrig private!
Krav: Ligtyveri (niveau 1)
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Lommetyveri (niveau 2): Med denne evne kan din karakter stjæle fra tasker, punge og lignende (gælder ikke kister). Du skal placere en tøjklemme på den genstand du ønsker at stjæle fra. Derefter skal du opholde dig indenfor 1 meter af genstanden i 30 sekunder, hvis tøjklemmen stadig sidder på genstanden efter den angivne tid, skal du sige lommetyveri, og må tage halvdelen af personens penge. Hvis der er ulige antal, runder man op. Du må kun stjæle in-game genstande, aldrig private!
Krav: Lommetyveri (niveau 1)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Lommetyveri (niveau 3): Med denne evne kan din karakter stjæle fra tasker, punge og lignende (gælder ikke kister). Du skal placere en tøjklemme på den genstand du ønsker at stjæle fra. Derefter skal du opholde dig indenfor 1 meter af genstanden i 10 sekunder, hvis tøjklemmen stadig sidder på genstanden efter den angivne tid, skal du sige lommetyveri, og må tage halvdelen af personens penge. Hvis der er ulige antal, runder man op. Du må kun stjæle in-game genstande, aldrig private!
Krav: Lommetyveri (niveau 2)
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Regne: Se under ”De almene evner”

 

Snigedrab: Med denne evne kan du slå en person ihjel med et snit på halsen (brystet). Du skal liste dig ind på personen, uden at han/hun opdager dig, og sige snigedrab i det du snitter struben over.
Krav: Kvæle
Indlæringstid:
6 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Snyd: Med denne evne kan din karakter vinde et hvert spil, eller snyde med penge i handel. Det er dog ikke hver gang at din modstander hopper på dine snyde kneb (brug en terning for at se om personen bliver snydt - Slår du over 2, gør han/hun).
Krav: Lommetyveri (niveau 2)
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Stikke af fra fængsel: Med denne evne er din karakter i stand til at stikke af fra fængsel, håndlænker og/eller reb. Det tager 3 minutter at frigøre sig, og derefter kan man stikke af. Hvis man bliver opdaget, når man prøver at stikke af, må man starte forfra.
Krav: Dirke låse
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt: intet


Stjæle fra kirkekasse: Med denne evne kan din karakter dirke låsen op til kirkekasser. Det tager 1 minut og 30 sekunder at dirke en kirkekasse op. Når du stjæler, må du kun tage halvdelen af kistens penge, hvis der er mere end 10 mønter i. Hvis der er ulige antal, runder man op.
Krav: Dirke låse
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt: intet

 

Tortur: Med denne evne kan du torturere andre spillere (påføre dem in-game smerte). Vær opfindsom, for der er ingen speciel måde at torturere på.
Krav: Bonk
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt: intet



Krigerordenen:

Armbryst: Med denne evne kan din karakter bruge en armbryst. Alle pilene skal være med fladt hoved, og skal godkendes inden spilstart. Der skal mindst være 5 meter mellem dig og den person du sigter efter, af sikkerhedsmæssige årsager. Bliver man ramt af en pil tager man 1 i skade.
Krav: Bue
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
Man kan kun få denne evne, hvis man selv medbringer armbryst og pile.


Bue: Med denne evne kan din karakter benytte sig af en bue. Alle pilene skal være med fladt hoved, og skal godkendes inden spilstart. Der skal mindst være 5 meter mellem dig og den person du sigter efter, af sikkerhedsmæssige årsager. Bliver man ramt af en pil tager man 1 i skade.
Krav: Tohåndsvåben
Indlæringstid: 3 spillegange (i træk)
Særligt: Man kan kun få denne evne, hvis man selv medbringer bue og pile. Alle elvere starter med denne evne.

Dødelig pil: Med denne evne kan din karakter slå en anden spiller ihjel med et enkelt skud fra en bue eller en armbryst. Pilen skal blåt ramme personen i maven eller ryggen, og du skal sige ”dødelig pil” så at personen kan høre det når han/hun bliver ramt.
Krav: Bue
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Ethåndsvåben: Se under ”De almene evner”


Hellebard: Med denne evne kan din karakter bruge en hellebard. Der må både stikkes og slås med dette våben.
Krav: Spyd
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Krigsmaskiner: Med denne evne kan din karakter bruge og håndtere krigsmaskiner (i form af blider, kanoner og lignende).
Krav: Rambuk
Indlæringstid: 5 spillegange (i træk)
Særligt: Man kan kun få denne evne hvis du selv medbringer maskinen.


Lille skjold: Med denne evne kan din karakter bære et lille skjold. Skjoldet må ikke være stører end det når dig fra håndled til skulder (længste led). Der må ikke slås på nogen måde med skjoldet, og det beskytter ikke mod magi.
Krav: Ethåndsvåben
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
Alle by-garder starter med denne evne.


Læder-rustning: Med denne evne kan din karakter bære rustning af læder. Dette er en mulighed for at få RP.
Krav: Ethåndsvåben
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Metal-rustning: Med denne evne kan din karakter bære rustning af metal. Dette er en mulighed for at få RP.
Krav: Læder-rustning
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Rambuk: Med denne evne kan din karakter smadre en port eller en dør ved at smadre den med en rambuk (en tyk træstamme). Det kræver at du får 3 andre til at hjælpe dig med at bære træstammen, og så skal i banke den mod porten/døren 10 gange.
Krav: To våben
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Spyd: Med denne evne kan din karakter bruge et spyd. Af sikkerhedsmæssige årsager må der kun stikkes med et spyd, ikke slås med det.
Krav: To våben
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
alle by-garder starter med denne evne.


Stort skjold: Med denne evne kan din karakter bære et stort skjold - der er støre end det går dig fra håndledet til skulderen. Der må ikke slås på nogen måde med skjoldet, og det beskytter ikke mod magi.
Krav: Lille skjold
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Tohåndsvåben: Med denne evne kan din karakter bære et våben der er længere end til din navle. Der skal holdes 2 hænder på våbenet, og der må ikke stikkes med det af sikkerhedsmæssige årsager.
Krav: Ethåndsvåben
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


To våben: Med denne evne kan din karakter bruge to våben samtidig. Begge våben må maks. gå dig til navlen, og der må ikke stikkes med dem af sikkerhedsmæssige årsager. 
Krav: Tohåndsvåben
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Tykhovedet: Med denne evne dør din karakter ikke når du ryger ned på 0 KP, men besvimer i 3 minutter i stedet - dog har du kun 1 KP når du vågner, og har mistet 1 KP resten af dagen (kan ikke genvindes).
Krav: Lille skjold
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


 

Hansdelorganisationen:


Bonde: Som bonde kan man arbejde i markerne 15 minutter af hver spille gang, og tjene 5 gapper dagligt på det. Man kan også ansætte karle til at arbejde for sig.
Krav: Karl
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Drikke: Med denne evne bliver din karakter i stand til at brygge forskellige former for drikke, som for eksempel mjød, vin og sprit (se under ”Drikke”)
Krav: Kroejer
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne er det kun Kromutter der mestrer.


Handel med GM: Med denne evne kan din karakter handle med game-masteren og dødsvogteren, og på den måde få nye genstande ind i spillet.
Krav: Sælgers overbevisning
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Håndværker: Med denne evne kan din karakter få adgang til håndværker evnerne.
Krav: Regne
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Jæger: Som jæger kan man jage dyr (med bue og pil) i 15 minutter af hver spille gang, og tjene 5 gapper dagligt på det. Man kan også ansætte karle til at arbejde for sig.
Krav: Karl (+ en bue)
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Man kan godt være jæger, og have en bue selvom man ikke mestrer evnen bue. Så kan man bare ikke skyde andre spillere med buen, og der skal sættes en hvis stof strimmel på buen.


Karl: Med denne evne kan din karakter arbejde for en bonde eller en jæger, og tjene 2 gapper dagligt på at arbejde for bonden/jægeren i 15 minutter.
Krav: Regne
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Kroejer: Med denne evne bliver din karakter i stand til at drive en kro (sælge mad), og tjene penge på det.
Krav: Regne
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Regne: Se under ”De almene evner”


Runesmed: Med denne evne kan din karakter forbedre andre spilleres rustninger. Det tager 10 minutter at fremstille en magisk-rune. Den magiske-rune giver +1 RP til bæreren af den, og man kan kun bære en rune af gangen (en rune kan ikke repareres).
Krav: Smed (niveau 1)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Skrædder (niveau 1): Med denne evne kan din karakter reparere rustninger af læder eller andre dele af kostumer (ikke metal). Når du reparerer deres udstyr giver du de andre spillere deres mistede RP tilbage (dog ikke mere end det de startede med). Det tager 3 minutter at reparere 1 RP. Du benytter dig af nål og tråd + evt. andet værktøj.
Krav: Håndværker
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Skrædder (niveau 2): Med denne evne kan din karakter reparere rustninger af læder eller andre dele af kostumer (ikke metal). Når du reparerer deres udstyr giver du de andre spillere deres mistede RP tilbage (dog ikke mere end det de startede med). Det tager 3 minutter at reparere 1 RP. Du benytter dig af nål og tråd + evt. andet værktøj.
Krav: Skrædder (niveau 1)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
intet

 

Smed (niveau 1): Med denne evne kan din karakter reparere rustninger af metal - give andre spillere mistede RP tilbage (dog ikke mere end det de startede med). Det tager 3 minutter at reparere 1 RP. Du reparerer en rustning ved at slå på den med en hammer, og benytte dig af andet værktøj.
Krav: Håndværker
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Smed (niveau 2): Med denne evne kan din karakter reparere rustninger af metal - give andre spillere mistede RP tilbage (dog ikke mere end det de startede med). Det tager 3 minutter at reparere 3 RP. Du reparerer en rustning ved at slå på den med en hammer, og benytte dig af andet værktøj.
Krav: Smed (niveau 1)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Sælgers overbevisning: Med denne evne kan din karakter overtale andre spillere til at købe deres varer. Det er dog ikke hver gang at din medspiller bliver overtalt (brug en terning for at se om personen bliver snydt - Slår du over 2, gør han/hun).
Krav: Regne
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
intet

 


Magikerstablen:


Gudesyn: Med denne evne får du adgang til gudernes magiske kraft (se under ”Magi oversigt”, ”Gudesynets magiske kraft”).
Krav: Læse
Indlæringstid:
2 Spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne kan mestres i både Magikerstablen og De Lærdes Laug.


Flyvning: Med denne evne er din karakter i stand til at flyve på en kost. Når du flyver på en kost skal du have begge hænder på kosten, og kosten mellem benene (og så flyver du 10 meter oppe i luften). Du kan ikke kaste magi eller slås når du flyver. Hvis du skal snakke med nogen på jorden er det nødvendig at I råber til hinanden. Når du flyver kan du ikke blive ramt af våben med undtagelse af pile, og du kan stadig blive ramt af magi.
Krav: Stav + Magi
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Du kan kun få denne evne hvis du mestrer evnen Magi, og den udelukker evnen stav.


Læse: Se under ”De almene evner”


Magi: Med denne evne får din karakter adgang til element magien, og din karakter får mulighed for at kaste en magi hvert 5. minut - bemærk at man skal mestre magierne for at kunne kaste dem. Der er i alt 5 måder at bruge magi på - Pege, røre, bånd, øjenkontakt og cirkel - noter dig dette inden du kaster magien.
Krav: Tyde magiske runer
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne kan kun mestres i Magikerstablen.


Jord: Med denne evne kan du lære magier indenfor elementet jord. Du starter med 1 af de 5 magier (se unde ”Magi oversigt”, ”Element magi - Jord”).
Krav: Magi
Indlæringstid:
4 spillegange
Særligt:
intet

 

Ild: Med denne evne kan du lære magier indenfor elementet ild. Du starter med 1 af de 5 magier (se unde ”Magi oversigt”, ”Element magi - Ild”).
Krav: Magi
Indlæringstid:
4 spillegange
Særligt:
alle sortelverkvinder mestrer indmagien ”smerte”.


Vand: Med denne evne kan du lære magier indenfor elementet vand. Du starter med 1 af de 5 magier (se unde ”Magi oversigt”, ”Element magi - Vand”).
Krav: Magi
Indlæringstid:
4 spillegange
Særligt:
intet


Luft: Med denne evne kan du lære magier indenfor elementet luft. Du starter med 1 af de 5 magier (se unde ”Magi oversigt”, ”Element magi - Luft”).
Krav: Magi
Indlæringstid:
4 spillegange
Særligt:
intet


Stav: Med denne evne er din karakter i stand til at benytte sig af en stav. Den skal være polstret, og begge hænder skal placeres midt på staven før den må benyttes som våben. Der må ikke stikkes med staven af sikkerhedsmæssige årsager.
Krav: Læse
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne kan mestres i både Magikerstablen og De Lærdes Laug (dog med forskellige underkategorier).


Tyde magiske runer: Med denne evne kan din karakter tyde magiske runer (man får udleveret et alfabet over magiske runer).
Krav: Læse
Indlæringstid:
2 spillegange
Særligt:
Denne evne kan mestres i både Magikerstablen og De Lærdes Laug (dog med forskellige underkategorier).


 

De Lærdes Laug:


Ceremoni: Med denne evne er din karakter i stand til at afholde ceremonier. Disse skal aftales med Game-masteren før spilstart. Alle der deltager til en ceremoni får +3 KP.
Krav: Gudstjeneste
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne er unik.


Eliksir (niveau 1): Med denne evne er din karakter i stand til at lære at lave eliksirer, og fremstille en af hver slags (mestrende) eliksirer dagligt (se unde ”Eliksir oversigt”). Du skal selv fremskaffe flasker til opbevaring af eliksirerne, og have en kedel/gryde til at fremstille dem i og eliksir kortene bliver udleveret hos dødsvogteren efter brygningen.
Krav: Urtekender
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Intet


Eliksir (niveau 2): Med denne evne er din karakter i stand til at fremstille 3 af hver slags (mestrende) eliksirer dagligt (se unde ”Eliksir oversigt”). Du skal selv fremskaffe flasker til opbevaring af eliksirerne, og have en kedel/gryde til at fremstille dem i og eliksir kortene bliver udleveret hos dødsvogteren efter brygningen.
Krav: Eliksir (niveau 1)
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
Intet


Eliksir (niveau 3): Med denne evne er din karakter i stand til at fremstille 5 af hver slags (mestrende) eliksirer dagligt (se unde ”Eliksir oversigt”). Du skal selv fremskaffe flasker til opbevaring af eliksirerne, og have en kedel/gryde til at fremstille dem i og eliksir kortene bliver udleveret hos dødsvogteren efter brygningen.
Krav: Eliksir (niveau 2)
Indlæringstid:
5 spillegange (i træk)
Særligt:
Intet


Første hjælp: Med denne evne er din karakter i stand til at lægge forbindinger om sår. En forbinding healer 1 KP, og den skal blive siddende i minimum 5 minutter.
Krav: Urtekender
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Gudesyn: Med denne evne får du adgang til gudernes magiske kraft (se under ”Magi oversigt”, ”Gudesynets magiske kraft”).
Krav: Læse
Indlæringstid:
2 Spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne kan mestres i både Magikerstablen og De Lærdes Laug.


Gudstjeneste: Med denne evne er din karakter i stand til at holde gudstjenester og velsigne andre spillere i en guds navn. Hvis spillerne er troende på den gud, vil de få +1 KP for at deltage til gudstjenesten.
Krav: Gudesyn
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Kun præster kan få denne evne)


Historiker: Med denne evne har din karakter studeret i mange år, og ved mere end andre spillere. Din karakter må under hver spillegang opsøge dødsvogteren, og få et hint til dagens plot.
Krav: Tydemagiske runer
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne kan kun mestres i De Lærtes Laug.


Lægekundskab: Med denne evne er din karakter i stand til at lægge forbindinger om sår. En forbinding healer 3 KP, og den skal blive siddende i minimum 5 minutter. En person med Lægekundskab, kan - med tilladelse af Game-masteren - også kurere for sygdomme.
Krav: Første hjælp
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
Intet


Læse: Se under ”De almene evner”


Status: Denne evne gør din person ”lidt mere værd” end andre spillere. Diskuterer du med nogen, og vil have dem overtalt til noget de ikke vil kan du sige ”status”, og så skal personen se op til dig de næste 5 minutter.
Krav: Stav
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne kan kun mestres i De Lærtes Laug.

 

Stav: Med denne evne er din karakter i stand til at benytte sig af en stav. Den skal være polstret, og begge hænder skal placeres midt på staven før den må benyttes som våben. Der må ikke stikkes med staven af sikkerhedsmæssige årsager.
Krav: Læse
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
Denne evne kan mestres i både Magikerstablen og De Lærdes Laug (dog med forskellige underkategorier).


Tyde magiske runer: Med denne evne kan din karakter tyde magiske runer (man får udleveret et alfabet over magiske runer).
Krav: Læse
Indlæringstid:
2 spillegange
Særligt:
Denne evne kan mestres i både Magikerstablen og De Lærdes Laug (dog med forskellige underkategorier).


Urtekender: Med denne evne kan din karakter kende (og plukke) magiske urter med forskellige kræfter.  Det er kun personer med Urtekender, der kan se på urterne hvad de gør, før de har indtaget dem. (se under ”Urter”).
Krav: Læse
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
Intet


 

Drikke:


Drukreglerne er meget simple, du kan drikke det antal genstande der svarer til dine antal KP (uden RP) - drikker du mere end du kan tåle bliver din karakter meget fuld, og er ude af stand til at bruge nogle evner.


Drage bryg: Denne drik tæller som 8 genstande, og er ekstremt stærk - den brænder i munde/halsen. Personen der indtager denne drik tvinges til at drikke mindst 1 krus vand, for ikke at tage 1 KP i skade.
Krav: Dværge sprit
Indlæringstid:
4 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Dværge sprit: Denne drik tæller som 4 genstande.
Krav: Mjød
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Elver vin: Denne drik tæller som 1 genstand.
Krav: Drikke
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
Alle elvere og sortelvere kan drikke denne drik, uden at blive påvirkede.


Kromutters Urteudtræk: Den der indtager denne drik, bliver øjeblikkelig ædru.
Krav: Mjød
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
Det er kun kromutter der kan fremstille denne drik.


Mjød: Denne drik tæller som 2 genstande.
Krav: Drikke
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
Mennesker kan drikke denne drik som 1 genstand.


 

Urter:


Drageblomst: Denne urt gør, at den person der indtager den, mister effekten af alle de magier eller eliksirer som han/hun er blevet påvirket af.
Krav: Solblad
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Kropsblad: Denne urt gør, at den person der indtager den, får +1 i nævekamp.
Krav: Solblad
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Måneblad: Denne urt gør, at den person der indtager den, får 1 i skade (-1KP).
Krav: Skyggeblad
Indlæringstid:
3 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Skyggeblad: Denne urt gør, at personen der indtager den bliver meget negativ og temperamentsfuld. Han/hun vil dog ikke trække våben, medmindre han/hun bliver angrebet (”da det alligevel ikke nytter noget”) - opgivende.
Krav: Urtekender
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


Solblad: Denne urt gør, at den person der indtager den, genvinder 1 mistet liv (+1KP).
Krav: Urtekender
Indlæringstid:
2 spillegange (i træk)
Særligt:
intet


 
Panel title

© 2018 tuc

Antal besøg: 327

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,46274399757385sekunder