Oplevelser - Kenya 1 sept. til 20 sept.

De sidste dage i Kenya

Vi fik endelig taget os sammen til at tage ind og se til Mombasa. Vi kørte i taxa derind, og da vi ankom, stod der en guide og ventede på os. Han skulle vise os rundt. Vi gik først hen til Fort Jesus. Dette Fort blev bygget i 1593 af portugisere. Vores guide fortalte utrolig mange ting omkring forte...

De første dage i Mombasa

d.10/9 kom vi til Mombasa kl.11 om morgenen, så toget var to timer forsinket. Vi blev hentet på stationen og skulle derefter køre 35 km syd fra Mombasa ned til Diani Beach. Selve Mombasa er faktisk en ø, derfor skulle vi tage en ”færge”. Det kun fem minutter at sejle med den, men det tog over ...

Safari

d.5/9 Vi tager på vores fire dags safari tur. Vi blev hentet kl. 8 af vores chauffør Edward, også gik turen ellers til Masai Mara. Køreturen skulle have varet i 8 timer, men bilen brød sammen tre gange, så derfor tog turen derhen 10 timer. Planen var at vi skulle have været der omkring kl.16, ...

2011

De første tre dage i Nairobi

d.2/9 Vi tog på en spontan tur til slummen, Kibera, i Nairobi. Vi havde planlagt at vi ville have været på den i dag, men da vi fik at vide, at der ikke var det samme liv i gaderne, besluttede vi os lige pludselig for at gøre det i fredags. Vi fik en guide ved navn Rick, som selv bor i Kibera,...

Billeder

Os i slumkvarteret KiberaAnn-Sofie ved Elefant børnehjemmetVictoria ved Elefant børnehjemmetVed elefant børnehjemmetAnn-Sofie kysser en giraf på GirafcentretVictoria kysser en giraf på GirafcentretKaren Blixens farmOs begge to ved Karen Blixens farm ......

Foerst dag

Saa er vi landet i Nairobi. Flyveturen gik rigtig godt, vi floej med Qatar Airways. Der var god service og god mad paa begge ture, saa derfor floeltes turen ikke saa lang igen.I lufthavnen blev vi hentet. Hernede koerer de i den modsatte side af vejen, og vi havde helt sikkert mistet vores koerekort...