Cyklister! Har i travlt? - Opgaverløsninger

    Cykelister har for travlt


Fastlæggelse af målgruppen:

Målgruppen er dem mellem 15 og 23 år der har svært ved at orientere sig i tra-fikken, og dem der føler sig usikre omkring andre i trafikken. Det kunne også være dem der bare gerne vil lære mere om at begå sig i trafikken.

Mål for kampagnen:
Målet for kampagnen er at få unge mellem 15 og 23 år til at føle sig mere sikker i trafikken, og få dem til at cykle bedre, så de ikke hele tiden er så spændte om-kring det med at cykle. Bare generelt få dem til at være mere sikre på sig selv, og andre.

Formulering af budskabet:
Budskabet skal handle om at folk ikke altid skal føle sig så usikre, og at det er fedt at man kan begå sig i trafikken. Og især at man skal tænke på andre end sig selv.

Liste over promotions aktiviteter:
Man kunne lave en form for skræmmekampagne. Nogen med at få nogle stunt-mænd og nogle skuespillere til at skabe et trafikuheld, hvor det så har noget med en cykellist at gøre. Og så få lavet en form for specielle effekter, så folk omkring ”ulykken” kan se hvad der egentlig ville have sket, hvis det var ægte.
Det kunne godt være der var nogle der ville blive skræmte, og så ikke har lyst til at begå sig i trafikken mere på cykel. Men jeg tror til gengæld at der er flere der vil tænke sig om en ekstra gang inden de svinger til venstre foran en bil.

Kontrol af resultatet:
Man kunne for eksempel tage en form for stikprøver omkring cykellisterne. Stoppe dem og spørge om de havde set en af de ”ulykker” der var sket rundt omkring i byen, eller om de bare havde hørt om det. Så kunne man spørge dem om det har fået dem til at tænke mere over hvordan de kører i trafikken, og om det så derefter har gjort dem mere sikre i trafikken.

4f9f88d94bdd801052012.png

4f9f891803ffc01052012.png
   

 
Panel title
Antal besøg: 144

Lav en gratis hjemmeside på Freewebsite-service.com

Editing

-0,35522389411926sekunder